Червенева сесія Вінницької міської ради
13 Липень

Червенева сесія Вінницької міської ради

Червнева сесія Вінницької міської ради була однією із найпродуктивніших по кількості питань, які були розглянуті. Під час засідання депутати розглянули 67 питань, включно з «Різним». При тому, що традиційно на порядок денний виносяться близько 50 питань.

Одним із питань, яке було винесено на розгляд депутатам, стала інформація про хід виконання Програми підвищення ефективності роботи комунальних підприємств м. Вінниці на 2016-2020 рр. Фінансовим результатом роботи за 2018 рік 41 КП Вінницької міської ради є загальний збиток в розмірі 180,2 млн грн.

1

Значною мірою цей збиток «формує» КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» (139,6 млн. грн., або 77,5% від загального збитку усіх КП). Пояснюється це в основному тим, що існуючий зараз тариф на теплопостачання не покриває фактичних витрат підприємства. Також проблема виникає через відсутність державних субвенцій на покриття різниці в тарифах.

В інформації, яку депутати прийняли до відома йдеться, крім іншого, про те, що «не всі КП ведуть облік доходів та витрат в розрізі видів діяльності, що унеможливлює аналіз та виявлення найбільш і найменш рентабельних послуг, що надаються КП, та визначення напрямів діяльності, які потрібно розвивати, а які припинити.» Далі по тексту рішення йдеться про те, що в деяких підприємствах найменш рентабельними є саме основний вид діяльності. Наприклад, теплопостачання, надання послуг із захоронення і т.п..

Експерти рекомендують все ж запровадити практику, коли КП подають дані по доходам і витратам в розрізі видів діяльності, аргументуючи необхідність застосування такого підходу тим, що в такому випадку буде видно реальну картину актуальних послуг.

Зокрема, експерти з Коаліції ГО «Ліга «НІКА» стверджують, що при застосуванні такого підходу можна буде говорити про доцільність реорганізації тих чи інших КП або окремих послуг, що надаються ними громаді.

У світі ж поширеною є практика передачі функцій від комунальних підприємств приватним структурам в разі, якщо перші не можуть забезпечити рентабельність своєї діяльності. Це одночасно підвищує якість надання послуг, дозволяє економити кошти та витрачати їх у інших сферах, які не отримують достатнього фінансування.

Для підвищення прозорості функціонування комунальних доцільним виглядає розміщення у розділі «Комунальні підприємства» на сайті Вінницької міської ради результатів аудиторських перевірок по КП «Міськсвітло», та консолідовану фінансову інформацію, яку готували  за участі ПРаТ «Делойт енд Туш Юкрейніан Сервісез Компані», як зазначено в «Інформації про хід виконання програми».

Увагу активістів привернула й поява в тексті рішення назв двох «нових» КП Вінницької міської ради – КП «Агенція муніципальної нерухомості» (створене наприкінці 2018 року) та КП «Вишенькаміськтеплоенерго» (створене на початку 2019 року), по яким на час проведення сесії не було розміщено жодної інформації на сайті міської ради.

Такий підхід протирічить Порядку оприлюднення інформації про діяльність КП Вінниці, яке було затверджене 15 червня 2017 року і розроблялось спільними зусиллями громадських активістів з Вінницького Партнерства Реформ, депутатів та представників різних департаментів міської ради. Після звернення громадських активістів  Коаліції ГО «Ліга «НІКА», КП «Агенція муніципальної нерухомості» розмістили інформацію про себе на сайті міської ради.  На такі ж кроки активісти очікують і щодо КП «Вишенькаміськтеплоенерго».

«ЗА» рішення про прийняття до відома інформації про ефективність роботи КП проголосували усі 43 присутні депутати та міський голова. Жоден депутат не вніс пропозицій до даного рішення.

На червневій сесії Вінницької міської ради було затверджено і ряд рішень в соціальній сфері. Так, «Міському центру реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Гармонія» було присвоєно ім’я Почесної громадянки міста Вінниці Раїси Панасюк та затверджено Положення про центр в новій редакції. Окрім того, міська рада прийняла рішення про створення Інклюзивно-ресурсного центру №2 міської ради, основною метою діяльності якого є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та середньої загальної освіти, в тому числі в закладах професійно-технічної освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. Усі присутні депутати проголосували за ці рішення одностайно.

Вже традиційно на сесії також було розглянуто ряд земельних питань. По деяким із них у депутатів Вінницької міської ради був наявний конфлікт інтересів.

Так, по проекту рішення №46 «Про надання дозволів на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, технічної документації із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельної ділянки та надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення» був наявний конфлікт інтересів у депутатки Алли Власюк (БПП «Солідарність»). Одним із пунктів даного рішення передбачалось розірвання договору встановлення земельного сервітуту, що був укладений з ПАТ «Вінницький олійножировий комбінат», де частину акцій має ТОВ «Вінницька Промислова Компанія». Саме її очолює Алла Власюк.

Під час розгляду даного питання Алла Власюк взяла слово та публічно оголосила про наявність конфлікту і про те, що вона не голосуватиме за даний проект рішення. Такий порядок дій відповідає ЗУ «Про місцеве самоврядування».

Даним рішенням передбачено також надання дозволу ТОВ «Магістраль 2002» на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельної ділянки площею 0,122 га, що розташована по вулиці Лебединського у Вінниці.  За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, засновниками та кінцевими бенефіціарними власниками ТОВ «Магістраль 2002» є два депутата: депутат Вінницької міської ради Петро Бабій (ПП «Вінницька Європейська стратегія») та депутат Вінницької обласної Ради Олександр Масленніков, який пройшов в Раду по списку ВО «Батьківщина», але був виключений із складу фракції.

У декларації Петра Бабія зазначено, що в 2018 році він отримував повернену безвідсоткову поворотну фінансову допомогу як учасник від ТОВ «Магістраль 2002» у розмірі 94 тисяч гривень, а Олександр Масленніков у своїй декларації зазначив, що є заступником директора ТОВ «Магістраль 2002».
2
Хоча можна було б говорити про конфлікт інтересів, проте Петро Бабій не прийшов ані на засіданні комісії з питань житлово-комунального господарства та комунальної власності, секретарем якої він є, ані на засідання сесії, де розглядалось вищезазначене рішення.
По наступному питанню порядку денного «Про затвердження документацій із землеустрою, передачу земельних ділянок в постійне користування, оренду, власність, поновлення договорів оренди земельних ділянок, припинення права постійного користування земельними ділянками та надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення» був наявний конфлікт інтересів  у Андрія Андреєва (БПП «Солідарність») та Андрія Очеретного (БПП «Солідарність»).

Відповідно до додатків до рішення №47, ТОВ «Трейдленд» передали в оренду земельну ділянку площею 0,57 га за адресою 600-річчя 17-Е. Андрій Андреєв, відповідно до даних з відкритих реєстрів та декларації самого депутата, є засновником ТОВ «Трейдленд», має там 20% корпоративних прав та отримує зарплату. Там же працює і його дружина.

Андрію Очеретному разом з гр. Андрієм Зінюком було передано у власність земельну ділянку площею 0,0328 га по вулиці Монастирській 24 для будівництва і обслуговування багатоквартирного будинку.

Вже традиційно для Вінницької міської ради, Андрій Андреєв та Андрій Очеретний подали заяви на ім’я головуючого на засіданні сесії та не голосували за дане рішення. Технічно порушення в даному випадку немає. Проте, як вже згадували активісти Центру громадської активності «Результат», в такий спосіб уникнення конфлікту інтересів не передбачає самостійного публічного оголошення про наявність такого конфлікту.

Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад.
Також слідкуйте за нами:
В соціальній мережі Facebook на сторінці «Місцеві депутати. Атестація».

Громадська кампанія «Атестація депутатів місцевих рад» спрямована на сприяння вирішенню проблеми низького рівня відкритості, прозорості та підзвітності виборцям депутатів 23 місцевих рад з 17 областей України, а також підвищення поінформованості громадян про діяльність місцевих депутатів. Проект «Атестація депутатів місцевих рад» реалізується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» разом з партнерськими організаціями з 16-ти регіонів України за підтримки Національного фонду демократії (NED, США). У 2016 році апробація методології відбулася в місцевих радах Одеської області за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», з 2018-го року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» відбувається розробка веб-платформи «Місцеві депутати. Атестація».